پنجشنبه ۲۷ شهریور ۰۴

آشنايي با رشته تاريخ | بخش نهم

معرفي تمامي رشته هاي تحصيلي

آشنايي با رشته تاريخ | بخش نهم

۱۵ بازديد

جوزف ليف ، بازرس كل آموزش معلمان ، گفت كه دانش آموزان بايد در مورد رويكرد مورخان و همچنين حقايق و تاريخها اطلاعاتي كسب كنند. لوئيس فرانسوا ، رئيس گروه تاريخ / جغرافيا در سازمان بازرسي آموزش ملي توصيه كرد كه معلمان بايد اسناد تاريخي ارائه دهند و "روشهاي فعال" را كه به دانش آموزان "خوشبختي كشف" مي دهد ، ترويج كنند. طرفداران گفتند كه اين واكنشي در برابر حفظ نام و تاريخ است كه ويژگي تدريس است و دانشجويان را خسته مي كند. سنت گرايان با صداي بلند اعتراض كردند كه اين نوآوري پست مدرن است كه جوانان را نادان از وطن پرستي و هويت ملي فرانسه تهديد مي كند.
سوگيري در آموزش مدرسهدر چندين كشور كتابهاي درسي تاريخ ابزاري براي پرورش ملي گرايي و ميهن پرستي است و روايت رسمي دانشجويان در مورد دشمنان ملي را به دانشجويان ارائه مي دهد.
در بسياري از كشورها ، كتب درسي تاريخ با حمايت مالي دولت ملي تهيه مي شوند و مي نويسند تا ميراث ملي را در مطلوب ترين حالت قرار دهند. به عنوان مثال ، در ژاپن ، نام كشتار نانكينگ از كتابهاي درسي حذف شده و كل جنگ جهاني دوم تحت درمان مقدماتي قرار گرفته است. كشورهاي ديگر شكايت كرده اند. در كشورهاي كمونيستي ارائه يك تاريخ نگاري سفت و سخت ماركسيستي يك سياست استاندارد بود.
در ايالات متحده ، كتابهاي درسي منتشر شده توسط همان شركت اغلب از نظر محتواي ايالتي به ايالت ديگر متفاوت هستند. يك مثال از مطالبي كه در مناطق مختلف كشور متفاوت ارائه مي شود ، تاريخ ايالات جنوبي است ، جايي كه برده داري و جنگ داخلي آمريكا به عنوان موضوعات بحث برانگيز در نظر گرفته مي شوند. به عنوان مثال ، آموزش McGraw-Hill به دليل توصيف آفريقايي هايي كه در مزارع آمريكا به جاي بردگان در يك كتاب درسي آورده شده بودند ، "كارگر" بود ، مورد انتقاد قرار گرفت.
مورخان دانشگاهي غالباً با سياست زدگي كتب درسي ، گاهي موفقيت آميز مبارزه كرده اند.
در آلمان در قرن 21 ، برنامه درسي تاريخ توسط 16 كشور كنترل مي شود ، و نه با ابرطن پرستي بلكه با "زير بنايي تقريباً صلح طلبانه و عمداً غير ميهن دوستانه" مشخص مي شود و منعكس كننده "اصول تدوين شده توسط سازمان هاي بين المللي مانند يونسكو يا شوراي اروپا است. ، بنابراين به سمت حقوق بشر ، دموكراسي و صلح سوق داده مي شود. " نتيجه اين است كه "كتابهاي درسي آلمان معمولاً غرور و جاه طلبي هاي ملي را ناديده مي گيرند و هدف آنها درك درك شهروندي با محوريت دموكراسي ، پيشرفت ، حقوق بشر ، صلح ، تحمل و اروپايي بودن است"

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.