امروزه ، بسياري از ايالت ها براي تدريس دروس بهداشتي نياز به گواهي معلمان تربيت بدني دارند. بسياري از كالج ها و دانشگاه ها تربيت بدني و بهداشت را به عنوان يك گواهينامه ارائه مي دهند. اين فشار به سمت آموزش بهداشت در سطح متوسط شروع مي شود ، از جمله دروس قلدري ، عزت نفس و مديريت استرس و عصبانيت.
تحقيقات نشان داده است كه بين رشد مغز و ورزش رابطه مثبت وجود دارد.
گنجاندن دانش بومي محلي در تربيت بدني مي تواند به بسياري از تجربيات معني دار و راهي براي يادگيري فرهنگ هاي ديگر منجر شود. به عنوان مثال ، با استفاده از دانش سنتي از گروه هاي بومي مختلف از سراسر كانادا ، دانش آموزان مي توانند در معرض مفاهيم زيادي مانند يادگيري جامع و چرخ پزشكي قرار بگيرند. يك واحد مي تواند بر اتصال به مكان يا احساس در خارج از منزل ، شركت در بازي هاي سنتي يا آموزش محيط زيست متمركز باشد. اين نوع درسها به راحتي مي توانند در قسمتهاي ديگر برنامه درسي ادغام شوند و به دانش آموزان بومي اين فرصت را بدهند كه فرهنگ خود را در جامعه مدارس محلي وارد كنند.
مطالعاتي انجام شده است كه چگونه تربيت بدني مي تواند به پيشرفت پيشرفت تحصيلي كمك كند. در مقاله اي در سال 2007 ، محققان به يك امتياز عميق در نمرات آزمون استاندارد آزمون انگليسي انگليسي در بين دانش آموزاني رسيدند كه 56 ساعت تربيت بدني در يك سال داشتند ، در مقايسه با كساني كه 28 ساعت تربيت بدني در سال داشتند.
در برزيل ، برنامه درسي تربيت بدني به گونه اي طراحي شده است كه به دانش آموزان مدارس طيف كاملي از فرصت هاي مدرن ، از جمله ورزش را مي دهد. كلاسهاي ورزشهاي رزمي ، مانند كشتي در ايالات متحده و Pencak Silat در فرانسه ، اندونزي و مالزي ، به كودكان دفاع شخصي مي دهند و احساس خوبي نسبت به خود دارند. برنامه درسي تربيت بدني به گونه اي طراحي شده است كه به دانش آموزان اجازه مي دهد حداقل در معرض دسته بندي فعاليتهاي زير قرار بگيرند: آبزيان ، فعاليتهاي شرطي سازي ، ژيمناستيك ، ورزشهاي فردي / دو نفره ، ورزشهاي گروهي ، ريتم ها و رقص.
در اين مناطق ، توالي برنامه ريزي شده از تجربيات يادگيري براي حمايت از پيشرفت رشد دانش آموزان طراحي شده است. اين اجازه مي دهد تا بچه ها از كلاس 6 به ورزش ، تناسب اندام و كار گروهي آشنا شوند تا آمادگي بيشتري براي سن دبيرستان و دبيرستان داشته باشند. در سال 1975 ، مجلس نمايندگان ايالات متحده رأي داد كه كلاسهاي تربيت بدني در مدارس شامل هر دو جنس است. برخي از كلاسهاي دبيرستان و برخي از مدارس متوسطه تك جنسيتي هستند.
استفاده از فناوري در تربيت بدنيبسياري از كلاسهاي تربيت بدني از فناوري براي كمك به دانش آموزان خود در ورزش موثر استفاده مي كنند. يكي از ارزان ترين و محبوب ترين ابزارها ضبط ويدئو ساده است. با اين كار ، دانش آموزان مي توانند اشتباهاتي را كه در مواردي مانند حركت پرتاب يا فرم چرخش مرتكب مي شوند ، ببينند. مطالعات نشان مي دهد كه دانش آموزان اين مسئله را موثرتر از اين مي دانند كه كسي بخواهد توضيح دهد كه چه اشتباهي انجام مي دهد و سپس سعي در اصلاح آن دارد. مربيان ممكن است از فناوري هايي مانند گام شمار و دستگاه اندازه گيري ضربان قلب براي تعيين اهداف قدم و ضربان قلب براي دانش آموزان استفاده كنند.
ساير فناوري هاي قابل استفاده در تنظيمات تربيت بدني شامل پروژكتورهاي ويدئويي ، GPS و بازي ها و سيستم هاي بازي مانند Kinect ، Wii Fit و Dance Dance Revolution است. پروژكتورها مي توانند فرم مناسب يا نحوه انجام بازي هاي خاص را به دانش آموزان نشان دهند. از سيستم هاي GPS مي توان براي فعال كردن دانش آموزان در محيط بيرون استفاده كرد و از exergames فعال نيز مي توان توسط معلمان استفاده كرد تا دانش آموزان راهي خوب براي تناسب اندام در محيط و خارج از كلاس را نشان دهند. شبيه سازها روشي كارآمد براي كمك به ارتقا فعاليت در تنظيمات خاص هستند. همراه با ويدئو پروژكتورها ، سيستم هاي GPS و بازي مانند Kinect و Wii ، شبيه سازهايي كه شركت كننده از عينك هايي براي قرار دادن در يك محيط خاص استفاده مي كند مفيد هستند. يك روش معمولاً در افراد مسن كه مي تواند براي كودكان مفيد باشد ، شبيه ساز اسب سواري است. اين شبيه ساز به شركت كننده اجازه مي دهد تا در يك كشور قرار گيرد كه در آن امكان پرسه زدن در چندين زمينه را داشته باشد. از نظر علمي ثابت شده است كه اين شبيه ساز به تعادل و همچنين ثبات كمك مي كند. آرامش خاطر مغز امكان عملكرد بهتر شناختي را فراهم مي كند و در كلاس نيز نتايج آزمون بهتري را به همراه دارد.
نوع ديگري از فناوري كه معمولاً در تربيت بدني استفاده مي شود گام شمار است. اين لزوماً رديابي نمي كند كه فرد تا كجا پيش مي رود ، اما به او اجازه مي دهد تعداد مراحلي را كه برمي دارد ، بداند.
سراسر دنيابررسي اجماليهمه شهرستانها فعاليت بدني را به روشي خاص تحليل مي كنند. طبق سازمان جهاني بهداشت پيشنهاد شده است كه كودكان خردسال حداقل 3 بار در هفته بايد 60 دقيقه در روز ورزش كنند تا بدن سالم داشته باشند.
آسيا
در سنگاپور ، دانش آموزان مدارس ابتدايي تا كالج هاي متوسطه هر هفته به جز در دوره هاي امتحان ، بايد دو ساعت PE داشته باشند. دانش آموزان ممكن است در بيشتر جلسات بازي هايي مانند فوتبال ، بدمينتون ، توپ كاپيتان و بسكتبال را انجام دهند.